Generalforsamling

 

Generalforsamling 13. April 2026

Referat

  1. Velkomst

Kurt bød velkommen, og foreslog Bjarne som dirigent,

Kurt foreslog Helle som referent

  1. Valg af dirigent

Bjarne blev valgt som dirigent

  1. Konstatering af stemmeberettigede medlemmer

Bjarne konstaterede de stemmeberettigede 

  1. Valg af referent

Helle blev valgt som referent

  1. Bestyrelsens beretning

Kurt læste bestyrelsens beretning op, den er send ud til alle, som bilag

I mail af d.26. marts 2026

  1. Godkendelse af regnskab

Regnskabet, blev forklaret og der blev talt om udgifter/indtægter

Regnskabet er sendt ud som bilag i mail af d.26. marts 2026

Regnskabet blev godkendt

  1. Behandling af indkomne forslag – skal være formanden i hænde senest mandag den 6. april 2026

Ingen indkomne forslag

  1. Fastsættelse af kontingent

Efter dialog, og forslag om at hæve kontingentet en smule, blev det besluttet

At vi måske kan se ind i en lille forhøjelse, men for 2026 er kontingentet uændret 200 kr/pers årligt

  1. Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer og 2 suppleanter for 2 år. 

Følgende er på valg:

Karl Wigh (modtager genvalg), Hanne Nicolajsen Lindberg (modtager genvalg)

Jørgen Sloth (modtager genvalg), Flemming Hindsberg (modtager genvalg)

Alle 4 bestyrelsesmedlemmer og suppleanter blev genvalgt

  1. Valg af 2 revisorer og 1 revisorsuppleant. 

På valg er:

Bjarne Jørgensen (modtager genvalg)
Arne Ludwigsen (modtager genvalg) 
Henning Jørgensen (revisorsuppleant modtager genvalg)

Alle 3 revisorer og revisor suppleant, blev genvalgt

  1. Fremtidigt arbejde

Der blev talt om hvordan året var gået, med “medlemmernes billeder”

Der var gode tilbagemeldinger, og der fortsættes med dette evt. Med temaer

Emner til månedskonkurrencen 2026/2027:

Alle emner blev læst op og der blev stemt om emnerne,

Kurt har fordelt temaerne så der er en mulighed for at nå at tage billeder inden 

Indsendingsdatoen.

Billederne skal være taget efter d. 13.04.2026

Og sendes i 1500 pix til : karlwigh@gmail.com, gerne via Wetransfer

Senest den sidste dag i md kl 17:00

Resultatet kan ses herunder

  1. Eventuelt

Der blev aftalt at rullegardiner, der er indkøbt, skal sættes op,

Når det kan lade sig gøre.

 

 

Tema Foreslået af Måned Antal stemmer
Jernbaner og jernbanefolk Alle 08 august 16
Trapper Lais 09 september 10
Naturens egne former Jørgen Sloth 10 oktober 08
Blomster Marianne og Bjarne 11 november 08
Bybilleder Linda Jeppesen 12 december 07
Kirker udefra og indefra Dorthe 01 januar 07
Højhuse Linda Jeppesen 02 februar 06
Tåge Henning 03 marts 10
Statuer herunder trolle Dorthe 04 april 06

 

 

 

 Generalforsamling 25. Februar 2025

 

Velkomst Kurt bød velkommen, 
Valg af dirigent Kurt foreslog Bjarne Bjarne var dirigent
Indkaldelsen til den ordinære generalforsamling 25. februar 2025 Korrekt indkaldelse
Konstatering af stemmeberettigede medlemmer Der blev talt 15 stemmeberettigede medlemmer af jernbanernes fotoklub Der er 15 stemmeberettigede
Valg af referent Kurt foreslog Helle Engelbrecht Helle Engelbrecht er referent
Bestyrelsens beretning Ved Kurt Han talte kort om fremmøde, og vores mandage på Ellebjerg. 

 

 

Bestyrelsens beretning Ved KurtHan talte kort om fremmøde, og

vores mandage på Ellebjerg.

 

Han fortalte om mørklægnings og parkeringsproblematikker.

 

Fortalte om hjemmesiden, og muligheden for at få uploadet til ens persongalleri.

Md konkurrence er jævnt populære.

397 (+20) følgere på Facebook

Flere ture vil vi gerne have.

Trekantkonkurrencen var i år i Kristianstad, hyggeligt og spændende, arrangeret af Fjälkinge Fotoklubb, vi var 11 fra Danmark.

Billederne til 3-kant konkurrencen 2025 er valgt, og afholdes af os i København i august.

Digicuppen blev holdt den 20. januar med 30 deltagere og 141 billeder. Vi havde byttet lidt om på traktementet, og sammenholdt med passende kommentarer fra dommeren fik vi afviklet digicuppen inden for tidsramme

Digicuppen var med 30 deltagere og 141 billeder, og forløb indenfor tidsrammen, da der blev serveret kaffe efter pausen, og dommeren var orienteret om lidt kortere bedømmelser.

 

Turen til Stege,DJM 2024, var rigtig god, på alle måder.

Der arbejdes på DJM i Kerteminde.

 

FISAIC er i okt. Og der er p.t. max 5 deltagere

Opløsning på sendte billeder til persongalleri 1500 pixels på den længste led

Beretning godkendt

Opløsning på sendte billeder til persongalleri 1500 pixels på den længste led

Beretning godkendt

 

 

Godkendelse af regnskab Fremlæggelse af regnskabetVi skal være obs. På hvordan vi bruger vores penge, mht. dommere mm.

Der er ikke mange dyre aktiviteter.

Regnskabet fra DJM, var lidt højere, men det var ok, når vi ikke bruger det ekstra, hvert år.

 

Redegørelsen fra kassereren, blev vedtagetBehandling af indkomne forslagDer var ingen indkomne forslag

Fastsættelse af kontingentÅrskontingentet 2024 er kr.:200Fremtidigt årskontingent kr.:200Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer

På valg:Kurt Jeppesen (modtager genvalg)
Helle Engelbrecht (modtager genvalg)
Kurt blev valgt som Formand

Helle blev valgt som Sekretær Suppleanter er på valg i lige årDet er først i 2026 der skal vælges suppleanter 

Valg af 2 revisorer og 1 revisorsuppleant. På valg er:Bjarne Jørgensen (modtager genvalg)

 

Arne Ludwigsen (modtager genvalg)


Henning Jørgensen 

(revisorsuppleant modtager genvalg)
Bjarne blev valgt som revisor

 

Arne blev valgt som revisor

 

Henning blev valgt som revisorsuppleant Fremtidigt arbejde  Der er muligheder for at komme mere ud til nye medlemmerInviterer

til fælles konkurrence JørgenJørgen og Helle vil gerne arbejde på detLave udstilling. Vi ligger hovederne i blødJernbanemuseet,

hos firmaerne, på Intranet?FlemmingFotoaften med togtema, Inviter ansatte ved banen?ArneKurt har sendt materiale,

der kan bruges når vi skal nå ud til flere, dette kan bruges som skabelon til en mere omfattende konkurrence 

Alle kan læse dette, men det er bestyrelsen der har opgaven. Tur til?? – Mine oaser Helle laver en tur (d 31. August)

Vi mødes ved Frederiksberg Metro, på turen fortælles om de steder vi kommer til, og vi slutter med en selvbetalt frokost/aftensmad

Parkering mm undersøges Datoen og info kommer med årsprogrammetTrekantkonkurrencen 2025 Kurt fortalte,

at vi planlægger et besøg hos fotoklubben Downstairs, der kan være jury og en tur på kastellet. Det bliver den 23. august.

MånedskonkurrencenDer blev efterspurgt et samlet resultat af månedskonkurrencen.Karl oplyste, at det er et stort arbejde,

og at det måske ikke viser så meget. Der var debat om, hvorvidt ægtepar må stemme på hinandens billeder. Det må de,

hvis de synes dette billede er det bedstemånedskonkurrencen 2025/2026

Må være taget fra d. 07.04.2025

Sendes senest:

sidste dag i md kl. 15:00

 

Max:1500 Pixel på længste led

www.wetransfer.com

karlwigh@gmail.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Click Here